Hvordan skrive gode spørsmål, oppgaver og instruksjoner i ChatGPT
Av Martin Johannessen - @larerbloggen
Det går ikke en dag uten at det publiseres nye artikler og kronikker om ChatGPT og kunstig intelligens siden chatroboten ble lansert i slutten 2022. Nå er denne nye og kraftige teknologien "plutselig" blitt allemannseie. Mange er bekymret og like mange er begeistret. Hvordan kan vi bruke det til læring?
- Den vil måle forståelsen din, legge merke til når du mister interessen og forstå hva slags motivasjon du reagerer på. Den vil gi umiddelbar tilbakemelding.
Kunstig intelligens (KI) er en teknologi og ChatGPT er et verktøy (eller et produkt) som bruker teknologien kunstig intelligens. Begrepene kunstig intelligens og maskinlæring dreier seg for det meste om det samme.
KI handler om å utvikle datasystemer som kan lære av egne erfaringer og løse komplekse problemer i ulike situasjoner og miljøer. Hvis en maskin kan løse problemer, utføre en oppgave eller vise andre kognitive funksjoner som et menneske kan så kan vi si at det har kunstig intelligens.
En annen måte å si det på er at KI er når en datamaskin kan løse oppgaver uten at mennesker forteller den hvordan den skal gjøre det. Den lærer selv ved å øve på store mengder data.
ChatGPT (Generative Pretrained Transformer) er en avansert tekstgenereringsmodell utviklet av Open AI. Den ble lansert i november 2022 og fikk raskt mange brukere og mye oppmerksomhet over hele verden. Imidlertid har GPT-teknologien eksistert siden 2017 og kunstig intelligens har eksistert siden Alan Turing stilte spørsmålet kan maskiner tenke? i 1950.
En god prompt er tydelig og spesifikk, og gir ChatGPT nødvendig informasjon for å generere et nyttig og relevant svar eller forslag. Ta med nøkkelord som hjelper ChatGPT til å forstå hva spørsmålet ditt gjelder.
For å lykkes med kunstig intelligens og ChatGPT må du trene på å skrive gode spørsmål, oppgaver og instruksjoner. Jeg gir deg en oppskrift på dette litt lenger ned i innlegget.
For å gi et bilde av hva det dreier seg om hadde jeg ChatGPT som gjest i Rekk opp hånda, der vi "snakket" (eller chattet om du vil) om lærerrollen, skole og teknologi:
Hva er ChatGPT og hva er kunstig intelligens
KI handler om å utvikle datasystemer som kan lære av egne erfaringer og løse komplekse problemer i ulike situasjoner og miljøer. Hvis en maskin kan løse problemer, utføre en oppgave eller vise andre kognitive funksjoner som et menneske kan så kan vi si at det har kunstig intelligens.
En annen måte å si det på er at KI er når en datamaskin kan løse oppgaver uten at mennesker forteller den hvordan den skal gjøre det. Den lærer selv ved å øve på store mengder data.
ChatGPT (Generative Pretrained Transformer) er en avansert tekstgenereringsmodell utviklet av Open AI. Den ble lansert i november 2022 og fikk raskt mange brukere og mye oppmerksomhet over hele verden. Imidlertid har GPT-teknologien eksistert siden 2017 og kunstig intelligens har eksistert siden Alan Turing stilte spørsmålet kan maskiner tenke? i 1950.
Men ChatGPT lever ikke bare alene for selv selv. Nå er den en integrert del av blant annet Microsoft 365 og Bing (og flere vil følge). Det er som plug-in at kunstig intelligens virkelig vil forandre både arbeidsliv og utdanning.
Rammen rundt det hele
Å drive med prompt engineering er derfor en relativt ny type oppgave. Jeg har ikke sett noen norsk oversettelse av begrepet ennå, men for enkelhets skyld kan vi kalle det oppgaveteknolog; altså en som formulerer spørsmål, oppgaver eller instruksjoner som kan løses av ChatGPT og andre produkter som bruker teknologien kunstig intelligens. Å være en oppgaveteknolog er å styre ChatGPT til å utføre oppgaver slik du ønsker.
Jeg fikk ideen til dette innlegget fra den amerikanske læreren Alice Keeler. Hun er kjent for mange som en meget kompetent pedagog med dyp digital kompetanse og har skrevet en liste over 100 Prompts for Teachers to Ask ChatGPT. Lista er sortert etter ulike emner.
Jeg liker den aller første oppgaven fra Alice Keeler der hun ber om et "vennlig svar" til den "sinte forelderen i en høflig tone for å fortelle dem at jeg prøver mitt beste". Svaret limer du inn i eposten du skal sende.
Jeg fikk dermed lyst til å skrive en tekst om hvordan vi formulerer gode spørsmål, oppgaver og instruksjoner i ChatGPT.
Poenget med gode prompts er at jo bedre din tekst de er, jo mer presise blir svarene. Her er det lurt å prøve seg fram og stille oppfølgingsspørsmål dersom du ikke er fornøyd.
Literacy og språkferdigheter i møte med ChatGPT er derfor viktig. Lærer Kenneth Bareksten skriver om dette på bloggen sin:
The Prompt Engineering Framework for AI By Amanda Fox, Dan Fitzpatrick and Brad Weinstein https://buff.ly/3J9nhLE |
Som du ser av bildet er prosessen todelt: forberedelse (PREP), redigering (EDIT) i tillegg gjentakelse for flere forslag.
Forberedelse: Gjør maskinen klar
1. Introduser spørsmålet med en oppgave eller instruksjon
2. Gi maskinen en "rolle" eller en "stemme"
3. Vær så nøyaktig som mulig
4. Definer og begrens svaret du er et etter
Redigering: Bearbeide resultatet
1. Sjekk språk, fakta og struktur i svaret du har fått
2. Sjekk nøyaktigheten i svaret og kontroller kilder
3. Sjekk for feilinformasjon og andre skjevheter
4. Endre innholdet med justeringer og nye funnGjentakelse: Prøv på nytt
Dersom du ikke er fornøyd med resultatene du har fått gjentar du prosessen.
Her fikk jeg en veldig god oversikt som det er lett å oversette til alle andre fag. Det tar for seg de viktige elementene i et godt undervisningsopplegg som gjelder for alle fag:
1. Definer målet
2. Tenk på elevene
3. Bruk varierte undervisningsmetoder
4. Velg relevant materiale
5. Skap en sammenhengende opplevelse
6. Gi feedback og tilbakemeldinger
7. Evaluere og justere
Du kan også være mer konkret: Kan du lage et undervisningsopplegg om grammatikk for 6. trinn? Det morsomme og imponerende er at du kan gjenta det samme spørsmålet og få ulike svar. Du kan også gjøre ulike begrensinger som "til en skoletime", som tverrfaglig prosjekt med norsk og engelsk", "som varer i 5 uker". Her er det ingen begrensinger. Du ber om det du vil ha og får resultatet i løpet av få sekunder. Ingen tvil om at ChatGPT lett kan erstatte "vikarpermen" (som ingen finner likevel og som ofte er mangelfull).
1. Definer målet
2. Tenk på elevene
3. Bruk varierte undervisningsmetoder
4. Velg relevant materiale
5. Skap en sammenhengende opplevelse
6. Gi feedback og tilbakemeldinger
7. Evaluere og justere
I episoden av Rekk opp hånda under kan du høre mer om hvordan du kan lage gode undervisningsopplegg ved hjelp av ChatGPT. Undervisningsoppleggene du hører om i episoden finner du her.
Huskeliste
Klar og tydelig: Skriv klare og tydelige spørsmål, oppgaver og instruksjoner. Unngå unødvendige ord og kompliserte setninger. Jo mer tydelig teksten din er, jo mer nøyaktig vil svaret være. Hvis svarene du får ikke er nøyaktige nok, kan du prøve å være mer spesifikk.
Kort og enkelt: Jo kortere og enklere teksten din er, jo lettere vil det være for ChatGPT å forstå og generere svar. Men du kan også gi den mer omfattende oppgaver som krever en lenger instruksjon.
Bruk nøkkelord: Inkluder nøkkelord som vil hjelpe ChatGPT å forstå hva du vil ha, for eksempel spesifikke fag, emner og fagbegreper, tidsbruk, tverrfaglighet eller problemstillinger. Det kan være lurt å alliere seg med ordbøker.
Kreativitet: Jo mer kreativ du er, jo mer kreative svar får du tilbake.
Unngå dobbelt betydning: Unngå spørsmål som kan tolkes på flere måter. Dette kan føre til forvirrende svar. Vær tydelig i hva du ønsker å få ut av spørsmålet eller oppgaven din. Husk at mange ord og begreper kan bety forskjellige ting.
Bruk spørreord: Bruk spørreord som hva, hvordan, hvorfor, hvem og hvor for å lage spørsmål som gir ChatGPT retning og fokus.
Teste og justere: Å teste og justere teksten din er viktig for få de beste resultatene. Prøv å teste oppgavene selv før du gir den til elevene. Dette kan hjelpe deg med å identifisere eventuelle feil eller uklarheter og gjøre justeringer.
Alternative ord: Hvis du får uventede svar eller ingen svar, kan du prøve å bruke alternative ord, synonymer eller setninger for å få bedre resultater. Igjen: det er lurt å alliere seg med ordbøker.
Finjustering: Ta deg tid til å finjustere teksten din, det kan føre til bedre resultater. Juster og prøv igjen for å se om resultatene blir bedre.
Evaluering: Les gjennom svarene du får og se om de er relevante og nyttige nok for deg. Hvis ikke, kan du justere spørsmålene dine og prøve igjen.
En samtalerobot med potensial og utfordringer
Selv om ChatGPT har sine svakheter, er den et kraftig verktøy som kan hjelpe til med en mengde oppgaver: lage undervisningsopplegg, formulere e-poster, redigere tekst, oversette tekst, formulere problemstillinger, forenkle komplekse spørsmål. Den kan skrive festtaler, rapporter og utarbeide kommunikasjonsstrategier.
ChatGPT er et hendig hjelpemiddel for å få på plass strukturen til en tekst, samle informasjon effektivt og lage en kladd som kan justeres og forbedres. Professor i læring og digitalisering Sten Ludvigsen ved Universitetet i Oslo forteller om sine erfaringer:
– Når jeg har prøvd den ut innenfor eget fagfelt, har den generert 60-70 prosent godt faglig innhold i løpet av få sekunder om jeg ville brukt timer på om ikke dager. Det må bearbeides videre for å ha en verdi. Den kan også drøfte enkle problemstillinger, men dette er avhengig av hvilke kunnskapsområder eller disipliner man arbeider med, sier Ludvigsen.
Det er viktig å huske på at ChatGPT er en samtalerobot og ikke en informasjonsmaskin. Den er tross alt ikke et orakel. ChatGPT er en lystløgner, skriver professor Jill Walker Rettberg ved Universitetet i Bergen:
- ChatGPT er trent opp som en lystløgner, den dikter opp ting som kunne ha stemt.
Det med lystløgner stemmer ganske godt. Prøv bare selv ved å skrive inn ulike data om deg selv og spør om hva ChatGPT kan si. Tipper svaret kommer til å forundre deg. Selv fikk jeg vite at jeg har jobbet i NRK, har en mastergrad i journalistikk fra Universitet i Bergen og vært redaksjonssjef i Studentradioen i samme by. Og jeg som ikke har vært i Bergen engang (unnskyld).
- Vi har fått inn sånne bestillinger slag i slag med at ChatGPT ble kjent og mer brukt, sier førstebibliotekar på Universitetet i Agder, Erik Adalberon.
Fireflies er en Al-assistent og et transkripsjonsverktøy for notater som gir en oppsummering av møter.
Krisp fjerner bakgrunnsstemmer, lyder og ekko fra alle samtalene din.
Beatoven er en plattform som bruker kunstig intelligens til å generere musikk til videoer og podcaster basert på stemning eller følelse.
– Når jeg har prøvd den ut innenfor eget fagfelt, har den generert 60-70 prosent godt faglig innhold i løpet av få sekunder om jeg ville brukt timer på om ikke dager. Det må bearbeides videre for å ha en verdi. Den kan også drøfte enkle problemstillinger, men dette er avhengig av hvilke kunnskapsområder eller disipliner man arbeider med, sier Ludvigsen.
Det er viktig å huske på at ChatGPT er en samtalerobot og ikke en informasjonsmaskin. Den er tross alt ikke et orakel. ChatGPT er en lystløgner, skriver professor Jill Walker Rettberg ved Universitetet i Bergen:
- ChatGPT er trent opp som en lystløgner, den dikter opp ting som kunne ha stemt.
Det med lystløgner stemmer ganske godt. Prøv bare selv ved å skrive inn ulike data om deg selv og spør om hva ChatGPT kan si. Tipper svaret kommer til å forundre deg. Selv fikk jeg vite at jeg har jobbet i NRK, har en mastergrad i journalistikk fra Universitet i Bergen og vært redaksjonssjef i Studentradioen i samme by. Og jeg som ikke har vært i Bergen engang (unnskyld).
ChatGPT er heller ikke særlig god på kilder, forfattere og bokanbefalinger, noe de fikk erfare på biblioteket ved Universitetet i Agder da studenter begynte å bestille bøker som ikke fantes.
Selv ba jeg den om boktips som handler om meritokrati. Resultatet kan du høre i Rekk opp hånda-episoden over. (Spolier alert: det gikk ikke særlig bra).
Noen mener vi må forberede oss på textpocalypsen, og andre mener vi må sette på bremsene.
(NB: Jeg ba ChatGPT om å lage mellomtittelen over. Jeg fikk også 9 andre forslag, og kunne fått mange fler dersom jeg ba om det.)
Plug it in
Jeg ba om en overskrift nå også og fikk dette forslaget: Bytt ut tastetrykk med tankevirksomhet - Microsoft 365 Copilot tar seg av det tunge arbeidet.
Å bytte ut tastetrykk med tankevirksomhet er jo tross alt et interessant forslag når man tenker over det.
Jeg gjentar: ChatGPT og annen kunstig intelligens eksisterer ikke bare alene, men er også integrerte deler av andre digitale verktøy som Bing, Microsoft 365, Grammarly og mange andre. Det finnes også en rekke andre verktøy som bruker kunstig intelligens:
DALL-E kan generere bilder fra tekstlige beskrivelser.
I tillegg finnes det en rekka andre og lista utvides. Kunstig intelligens finner du også i søket ditt på Google, når du snakker med Siri eller Alexa, når du blir anbefalt filmer og sanger på Netflix og Spotify - og selvkjørende biler.
Med nye Copilot i Microsoft 365 kan teknologien lage e-poster i Outlook, dokumenter i Word og presentasjoner i PowerPoint automatisk. Programmet kan også analysere data i Excel og finne viktige punkter fra et møte i Teams og skrive et referat. Det er blant annet her vi som skolefolk må følge ekstra bøye med.
Personlig tilpasset læring: AI-assistenter kan hjelpe lærere å tilpasse undervisningen til hver enkelt elevs behov ved å analysere data og gi tilpassede tilbakemeldinger og anbefalinger.
Bedre tilbakemelding: AI-assistenter kan gi umiddelbar og nøyaktig tilbakemelding til elever på oppgaver og prøver, noe som kan bidra til å forbedre læringseffektiviteten og redusere frustrasjon.
Mer effektiv evaluering: Lærere kan bruke AI-assistenter til å evaluere store mengder studentarbeid på en mer effektiv måte, noe som frigjør tid og ressurser til andre oppgaver.
Bedre organisering: AI-assistenter kan hjelpe elever og lærere med å organisere og strukturere informasjon og oppgaver, og sørge for at alt er på riktig sted og tilgjengelig når det trengs.
Raskere informasjonssøk: AI-assistenter kan hjelpe elever med å finne informasjon og ressurser raskere og mer effektivt enn manuelt søk, noe som kan øke læringseffektiviteten og redusere tidsbruken.
Mer engasjerende læring: AI-assistenter kan brukes til å skape mer engasjerende og interaktive læringsopplevelser gjennom simuleringer, virtuelle opplevelser og tilpasset innhold.
Mer tilgjengelig læring: AI-assistenter kan gjøre læring mer tilgjengelig for elever med ulike behov, for eksempel ved å tilby alternative måter å lære på eller ved å tilby oversettelsestjenester.
Økt samarbeid: AI-assistenter kan brukes til å styrke samarbeidet mellom elever ved å tilby fellesprosjekter, delt arbeidsflate og tilgang til andres arbeid.
Bedre prediksjon: AI-assistenter kan brukes til å predikere utfall og gi anbefalinger basert på dataanalyse og modellering, noe som kan hjelpe elever og lærere med å ta bedre beslutninger.
Redusert arbeidsbyrde: AI-assistenter kan hjelpe lærere med å redusere arbeidsbyrden ved å utføre rutineoppgaver, automatisere administrasjon og gi støtte og veiledning når det trengs.
Der det er fordeler er det gjerne også noen ulemper. Her er noen forslag (også generert av ChatGPT):
ChatGPT, Chatbots and Artificial Intelligence in Education (Matt Miller)
I tillegg finnes det en rekka andre og lista utvides. Kunstig intelligens finner du også i søket ditt på Google, når du snakker med Siri eller Alexa, når du blir anbefalt filmer og sanger på Netflix og Spotify - og selvkjørende biler.
Med nye Copilot i Microsoft 365 kan teknologien lage e-poster i Outlook, dokumenter i Word og presentasjoner i PowerPoint automatisk. Programmet kan også analysere data i Excel og finne viktige punkter fra et møte i Teams og skrive et referat. Det er blant annet her vi som skolefolk må følge ekstra bøye med.
GPT-4 ble nylig annonsert, men er ikke allment tilgjengelig foreløpig. Denne teksten har derfor utgangspunkt i bruken av GPT-3.5.
GPT-4 kan tolke både tekst og bilder, lyder og video. GPT-3 har 175 milliarder maskinlærings-parametre. Den nye versjonen har 100 trillioner. Det er ufattelig mye! |
Fordeler og ulemper ved bruk av en AI-assistent
Det er åpenbart mange fordeler ved å bruke en AI-assistent både for lærere og elever. Her er noen forslag (generert av ChatGPT):
Bedre tilbakemelding: AI-assistenter kan gi umiddelbar og nøyaktig tilbakemelding til elever på oppgaver og prøver, noe som kan bidra til å forbedre læringseffektiviteten og redusere frustrasjon.
Mer effektiv evaluering: Lærere kan bruke AI-assistenter til å evaluere store mengder studentarbeid på en mer effektiv måte, noe som frigjør tid og ressurser til andre oppgaver.
Bedre organisering: AI-assistenter kan hjelpe elever og lærere med å organisere og strukturere informasjon og oppgaver, og sørge for at alt er på riktig sted og tilgjengelig når det trengs.
Raskere informasjonssøk: AI-assistenter kan hjelpe elever med å finne informasjon og ressurser raskere og mer effektivt enn manuelt søk, noe som kan øke læringseffektiviteten og redusere tidsbruken.
Mer engasjerende læring: AI-assistenter kan brukes til å skape mer engasjerende og interaktive læringsopplevelser gjennom simuleringer, virtuelle opplevelser og tilpasset innhold.
Mer tilgjengelig læring: AI-assistenter kan gjøre læring mer tilgjengelig for elever med ulike behov, for eksempel ved å tilby alternative måter å lære på eller ved å tilby oversettelsestjenester.
Økt samarbeid: AI-assistenter kan brukes til å styrke samarbeidet mellom elever ved å tilby fellesprosjekter, delt arbeidsflate og tilgang til andres arbeid.
Bedre prediksjon: AI-assistenter kan brukes til å predikere utfall og gi anbefalinger basert på dataanalyse og modellering, noe som kan hjelpe elever og lærere med å ta bedre beslutninger.
Redusert arbeidsbyrde: AI-assistenter kan hjelpe lærere med å redusere arbeidsbyrden ved å utføre rutineoppgaver, automatisere administrasjon og gi støtte og veiledning når det trengs.
Der det er fordeler er det gjerne også noen ulemper. Her er noen forslag (også generert av ChatGPT):
Avhengighet av teknologi: Overdreven bruk av AI-assistenter kan føre til at elever og lærere blir avhengige av teknologi og mister evnen til å løse problemer på egen hånd.
Risiko for feil og misforståelser: AI-assistenter kan gjøre feil eller misforstå kommandoer og gi feilaktige eller misvisende resultater. Dette kan føre til at elever og lærere får feilinformasjon og tar dårlige beslutninger.
Personvernutfordringer: AI-assistenter kan samle inn store mengder data om elever og lærere, og dette kan utgjøre en trussel mot personvernet hvis dataene ikke er tilstrekkelig beskyttet.
Mangel på menneskelig interaksjon: Overdreven bruk av AI-assistenter kan føre til at elever mister muligheten til å samhandle og kommunisere med andre mennesker, noe som er viktig for sosial og emosjonell utvikling.
Kostnad og tilgjengelighet: Implementeringen av AI-assistenter kan være kostbar, og det kan være vanskelig for noen skoler å ha råd til å bruke denne teknologien.
Comprehensive prompt engineering
Risiko for feil og misforståelser: AI-assistenter kan gjøre feil eller misforstå kommandoer og gi feilaktige eller misvisende resultater. Dette kan føre til at elever og lærere får feilinformasjon og tar dårlige beslutninger.
Personvernutfordringer: AI-assistenter kan samle inn store mengder data om elever og lærere, og dette kan utgjøre en trussel mot personvernet hvis dataene ikke er tilstrekkelig beskyttet.
Mangel på menneskelig interaksjon: Overdreven bruk av AI-assistenter kan føre til at elever mister muligheten til å samhandle og kommunisere med andre mennesker, noe som er viktig for sosial og emosjonell utvikling.
Kostnad og tilgjengelighet: Implementeringen av AI-assistenter kan være kostbar, og det kan være vanskelig for noen skoler å ha råd til å bruke denne teknologien.
Kunstig intelligens er en kraftig teknologi som vil ha stor innvirkning på utdanning og arbeidsliv. Vi skolefolk må derfor være nysgjerrige på ChatGPT og andre AI-produkter og AI-verktøy som kommer inn i klasserommet, og som integreres i verktøyene vi allerede bruker.
Kunstig intelligens kommer ikke til å forsvinne. Vi kan ikke la elevene våre forlate skolen uten å ha gode kunnskaper om denne teknologien og alle de andre teknologiene som vil komme i fremtiden. Vi kan ikke si fremtidens skole uten å si kunstig intelligens samme slengen. Vi må rett og slett bli skikkelig gode på kunstig intelligens slik at vi kan ta det i bruk i undervisningen og lære elevene våre opp i det samme.
Grammarly introduserer et AI-verktøy i ChatGPT-stil for skriving og redigering
ChatGPT: I samtalerobotenes verden trengs humanistisk og samfunnsvitenskapelig innsikt
Kunstig intelligens på sosiale medier
Jeg anbefaler å følge #AIClassroom og #AIineducation på Twitter for mer inspirasjon, eller du kan bli medlem av gruppene The AI Classroom og ChatGPT Norge - Kunstig intelligens i undervisningen på Facebook.
Maskiner som tenker av Inga Strümke (Kagge forlag, 2023)
13 Ways ChatGPT Can Reduce Teacher Workload av Dan Fitzpatrick (e-Booklet, 2023)
Statistikk, kunstig intelligens og profesjonelt skjønn av Thomas Dahl (Universitetsforlaget, 2022)
Ekko. Et essay om algoritmer og begjær av Lena Lindgren (Gyldendal, 2021)
Jeg anbefaler å følge #AIClassroom og #AIineducation på Twitter for mer inspirasjon, eller du kan bli medlem av gruppene The AI Classroom og ChatGPT Norge - Kunstig intelligens i undervisningen på Facebook.
Podcast:
Liv Cathrine Krogh om ChatGPT og norskfaget (Lektor Lomsdalen)
ChatGPT & Open AI - Hva nå? (Lørn Tech)
Maskinene kommer - med Inga Strümke, Morten Goodwin og Einar Duenger Bøhn (Abels tårn)
Arne Krokan: Samtale med Inga Strümke ved NTNU om hennes nye bok (Maskiner som tenker), om hvordan utviklingen går etter ChatGPT når GPT4 kommer og om hva KI-utviklingen betyr for ulike sektorer i samfunnet.
The AI Classroom Webinar
Tenk.Faktisk: Kompetansepakke om kunstig intelligens
Liv Cathrine Krogh om ChatGPT og norskfaget (Lektor Lomsdalen)
Jeg tipser også om Listen Notes, som er en søkemotor for podcast. Der kan du skrive inn et hvilket som helst emne (for eksempel kunstig intelligens) eller en person og så får du en liste over hvilke podder som dreier seg om akkurat dette.
Webinar og kompetansepakker
The AI Classroom Webinar
Tenk.Faktisk: Kompetansepakke om kunstig intelligens
Udir: Kompetansepakke om kunstig intelligens i skolen
Kurs: Innføring i ChatGPT for lærere (Barbara Anna Zielonka)
LØRN Masterclass M0068: Kreativ bruk av teknologi
Boktips:
Kurs: Innføring i ChatGPT for lærere (Barbara Anna Zielonka)
LØRN Masterclass M0068: Kreativ bruk av teknologi
Boktips:
PS:
Jeg har selv brukt ChatGPT aktivt som assistent da jeg skrev denne teksten, og bildet er generert av DALL-E.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar